Kosten en verzekeringen

Over alle kosten voor uw behandeling krijgt u van tevoren informatie. De PPIA declareert alle verrichtingen volgens de landelijk geldende tarieven welke wettelijk zijn geregeld en vastgelegd door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA).

Behandeling parodontitis

De kosten van het eerste onderzoek parodontologie (intake) bedragen €204.16 (code T012)
Indien er röntgenfoto’s gemaakt worden bedragen de kosten per röntgenfoto €19.71 (code X10) maximaal worden er 10 foto’s in rekening gebracht. Indien er nog een overzichtsfoto (OPT) gemaakt moet worden bedragen de kosten €84,48 (code X21)  u kunt met uw verzekering contact opnemen om te informeren hoeveel u vergoed krijgt. 

Het voorgestelde behandeltraject is een individueel plan en kan dus niet zonder eerste afspraak worden opgesteld. Voor de behandeling die volgt uit het eerste onderzoek, krijgt u een gespecificeerde begroting.

Behandeling implantologie

De kosten van het eerste onderzoek implantologie (intake) bedragen €198.15 (codes J010 en J011) 
Afhankelijk van welke röntgenfoto’s gemaakt worden bedragen de kosten:
– solo foto per röntgenfoto 
€19.71 (code X10) 
– Kaakoverzichtsfoto (OPT) €84.48 code (X21)
– Driedimensionale foto (CBCT) €120.00 per kaakhelft. 
U kunt met uw verzekering contact opnemen om te informeren hoeveel u vergoed krijgt. 

Voor verdere behandeling ontvangt u een behandelplan met gespecificeerde begroting op basis van het onderzoek. Door de hoogwaardige materialen en technieken, kunnen de kosten voor een behandeling met implantaten hoog zijn. Daarnaast moet u nog rekening houden met de kosten van de suprastructuur, bijvoorbeeld een kroon, brug of prothese.

Second opinion 

De kosten voor een second opinion consult bedragen €126.72 code (C012)) 
Afhankelijk van welke röntgenfoto’s gemaakt worden bedragen de kosten:
– solo foto per röntgenfoto 
€19.71 (code X10) 
– Kaakoverzichtsfoto (OPT) €84.48 code (X21)
– Driedimensionale foto (CBCT) €120.00 per kaakhelft. 
U kunt met uw verzekering contact opnemen om te informeren hoeveel u vergoed krijgt.

Factuur

Wij maken gebruikt van PAYT B.V. voor het versturen van onze rekeningen. 
– Onze rekeningen ontvangt u digitaal via e-mail of per post, direct van onze eigen praktijk. –
-Al onze rekeningen zijn eenvoudig terug te vinden in uw persoonlijke digitale omgeving. 
-U kunt uw rekening snel en makkelijk betalen via de iDEAL betaalknop of QR-code.
– Hebben wij nog geen of een oud e-mailadres van u? Geef uw e-mailadres door bij de receptie. 
– Al uw persoonlijke gegevens staan in een streng beveiligde omgeving
-Wat u vergoed krijgt, hangt af van uw (tandarts)verzekering. Kijk voor meer informatie in uw zorgpolis of op de website van uw zorgverzekeraar.

Wij hebben geen contracten met zorgverzekeraars. Afhankelijk van uw verzekering kan het zijn dat de vergoeding lager uitvalt.

Betalingsvoorwaarden praktijk

De praktijk verstuurt en incasseert zelf de rekeningen voor de zorg die u bij ons
heeft gehad. Wij voldoen hierbij uiteraard aan alle van toepassing zijnde wet-
en regelgeving.

 

Voor de betalingsvoorwaarden sluiten wij aan bij de algemene
betalingsvoorwaarden voor tandheelkundige zorg in Nederland. Deze kunt u vinden
op de website van de KNMT (Koninklijke Nederlandse maatschappij tot bevordering
der Tandheelkunde) 

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening bij ons?

Wij mogen, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U
ziet een eventuele vergoeding van de behandeling altijd terug op de rekening.
Als u niet wilt dat wij uw rekening bij uw zorgverzekeraar indienen, dient u
dit duidelijk en voorafgaand aan de behandeling aan te geven bij de praktijk.

Wij verwachten dat u de rekening betaald vóór de vervaldatum zoals vermeld op de
rekening. Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan ben u
in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Mocht u
onverhoopt de kosteloze herinnering onbeantwoord laten maken we voor een
buitengerechtelijk incassotraject gebruik van Payt debiteurenbeheer. Daarbij
zullen ook wettelijke rente en incassokosten in rekening worden gebracht.

 We streven ernaar om te kosten van de zorg zo laag mogelijk te houden. Voorkom
verhogingen door tijdig te betalen en maak zoveel mogelijk gebruik van de
digitale mogelijkheden die wij u daarbij bieden zoals online betalen via iDEAL.
Zorg ook dat wij altijd beschikken over uw actuele persoons- en
verzekeringsgegevens. Dat voorkomt onnodige vertragingen, kosten en administratieve werkzaamheden.

Voor vragen of uw rekeningen verzoeken wij u zoveel mogelijk gebruik te maken van
digitale hulpmiddelen. U kunt daarvoor reageren per e-mail op uw factuur door
te kiezen voor e-mail beantwoorden of gebruik te maken van ons factuurportaal.
We zullen u dan zo spoedig mogelijk een antwoord geven.