Payt factuurafhandeling

De praktijk verstuurt en incasseert zelf de rekeningen voor de zorg die u bij ons heeft gehad. Wij voldoen hierbij uiteraard aan alle van toepassing zijnde wet- en regelgeving.

Voor de betalingsvoorwaarden sluiten wij aan bij de algemene betalingsvoorwaarden voor tandheelkundige zorg in Nederland. Deze kunt u binden op de website van de KNMT (Koninklijke Nederlandse maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde)

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening bij ons?

Wij mogen, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding van de behandeling altijd terug op de rekening. Als u niet wilt dat wij uw rekening bij uw zorgverzekeraar indienen, dient u dit duidelijk en voorafgaand aan de behandeling aan te geven bij de praktijk.

Wij verwachten dat u de rekening betaald vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening. Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan ben u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Mocht u onverhoopt de kosteloze herinnering onbeantwoord laten maken we voor een buitengerechtelijk incassotraject gebruik van Payt debiteurenbeheer. Daarbij zullen ook wettelijke rente en incassokosten in rekening worden gebracht.

We streven ernaar om te kosten van de zorg zo laag mogelijk te houden. Voorkom verhogingen door tijdig te betalen en maak zoveel mogelijk gebruik van de digitale mogelijkheden die wij u daarbij bieden zoals online betalen via iDeal. Zorg ook dat wij altijd beschikken over uw actuele persoons0 en verzekeringsgegevens. Dat voorkomt onnodige vertragingen, kosten en administratieve werkzaamheden.

Voor vragen of uw rekeningen verzoeken wij u zoveel mogelijk gebruik te maken van digitale hulpmiddelen. U kunt daarvoor reageren per e-mail op uw factuur door te kiezen voor e-mail beantwoorden of gebruik te maken van ons factuurportaal. We zullen u dan zo spoedig mogelijk een antwoord geven.